Friday, January 21, 2011

~Assalamualaikum korang-korang semua~
dah makan ke blom.... kalau tk makan lg meh sy nk tolong masakkan strawberry coklat.....
first time aku dgr ada rupanya strawberi coklat nih kat kedah.. slalu yg aku dengar coklat berperisa strawberi jek..aku tk pnh jmp makanan tu tp bila diceritakan oleh seorng teman baru aku akan rupanya makanan trsebut maka pun adanya aku pun try lah membuatnya puuuuun..
ilham dari seorng teman yg agak comel nun di hujung kedah sana dan imaginasi ku yg tk seberapa aku pon try lah wat makanan nih...
aku bukannya tk reti memasak tp jarang memasak jek yek.
sebiji strawberi yg diambil dan dicelup dgn coklat yg cayaq(cair) maka jadilah strawbri coklat... senang jek bunyinyer tp bila tgk hasilnyer cam hampeh jek. 
cuba bandingkan gmbar yg paling atas ngn gmbar strawberi aku yg dah macam rupa ulat gonggok jek rasa. sgt2 berbeza hahahahahaha..................... tp tkpe arrr...first try kn... nk jgk rasa makanan nih sbb sy nk rasa ape yg si awak penah rasa.... nk makan ape yg awk pnh makan...sy pon tk tau nape tp sy mmg cmtu.
~fullstop.

setelah diteliti ader beberapa kesalah dalam masakan aku nihh
1~coklat masakan laaaaa.... bukan coklat cadburry..pasal tu coklat tk melekat kat buah nih
2~dapur gas nih rumit sgt...tk pandai aku nk adjust api nyer... maklumlah umh sewa aku tkde dapur gas.. pinjam kwn punya dapur
3~strawbery trletak dalam freezer..maka buah tersebut menjadi keras giler.. nk makan pon tk dapat.jd tk best.
4~last sekali................ aku mmg ketegaaqqqqqq.......................(degil)

2 comments:

  1. Dikkkk...
    itu makanan feveret akak la...lama dah minat
    pe da pakai cadbury

    ReplyDelete
  2. mane tau de byk jenis coklat daaaa

    ReplyDelete