Friday, April 15, 2011

aduihhh...lama tk ketemu

salam rindu semua nyeeerrrr.....
aku nih mmg malas nk update blog tp hari nih tiba2 nk update blog arrr....rasa mcm byk jek kisah tk diceritakan nih kat semua....ader ker yg bc.... tkpe lah..kalau tkde yg bc pon aku akan aggap ianya sbgai dairi aku..( harap nya 'awk' baca..)
aku sebenarnya dalam dilema...aku pening arr nk pikir... dr ttg hidup,hubungan aku,kisah cinta,family,pelajaran hinggalah pekerjaan. byk btol laaa yg wat aku pening..bila pening aku akan wat tk tau jek dn diam jek... smpi laaa masalah nih setle tiba2.

first problem~
kerja oh kerja....gaji oh gaji...apabila ditolak2 gaji cukup2 smpi sebulan jek..kalau cmtu cmne aku nk sara anak bini nnt..dh laaa nk masuk Universiti pon susah..bila dh masuk nk konvo pon susah...nk dapat kerja lg laa susah... bila dh kerja ...oh susah susah susah.......
selalu org dh kerja akan lebih suka duduk umh sorng2 dn lepak2 ..jarang lah nk p dating2 ker...atau p jalan2 ker... kalau pergi pon maybe kadang2 jek...(jimat duit beb..)
pasal tuh sape2 yg kerja kalau boleh cuba lah sambung study ker atau wat part time ker.... nnt sng tau.
pasal tuh bila org bekerja nih dapat cuti ker atau dapat sedikit kebebasan ker diorng akan guna smpai tk hingat dunia....hahahhaha...pasal tuh laaaa yg smpi ke thailand arrr....Bali aaaa....Rantau Pjg laaaa.. atau ape2 laaaa...owh lupa.... aku kalau bosan aku main bolasepak ekkk....samada men game PES atau main betul2 kt padang.

aku bukan tk suka kerja aku tp masalah nyer dunia aku bukan kt sini...aku nk pg tmpt lain tp tk tau kemana.
suka sgt2 kt sini..semua pengalaman, semua perasaan impian dll aku kumpul kt sini...kawan2 dan anak murid yg macam2 perangai buatkn aku hepy kat sini...tapi.......

Sedangku membaca wajahmu
Senyumanmu menggambarkan sesuatu
Jika kau fahami isi hatiku
Ku tak ingin waktu henti tanpamu

Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini

4 comments:

  1. pantun jiwang gile dohhhhhh!!!!!
    tekejut gua,,,ingatkn sasterawan jiwang
    rupanya lect grafik cosmo

    ReplyDelete
  2. salam adikku sayang
    saat yang bernama bosan sebenarnya Allah telah peruntukkan kita untuk merenung dan menginsafi diri...maka bersegeralah bangun dan mencari Allah kerana tika itu Allah sedang menunggu mu...manusia akan lupa Allah jika sibuk...dunia mendahului akhirat hak manusia mendahului hak Allah...Doa akak jangan lagha dgn dunia dan wanita...fikirlah air mata mama yg kita cintai.Biarkan mutiara mama tumpah kerana gembira.Tiada yg lebih menggembirakan seorang ibu kecuali melihat anaknya menjadi anak yg soleh...Itulah juga harapan akak untuk anak2 akak kerana akak kini seorang mama...kak ema luv u...muahhhhh

    ReplyDelete