Monday, November 22, 2010

Satu perjalanan

assalamualaikum ....awok2 semua

bosan laaa bila tk menulis nih..dalam otak macam2 jek nak cakap tp tk berkesempatan laa nak menulis..
nape laaa susah sgt nk menulis nih...takpe2..yus..pulun laaa yek untuk menulis byk2...
ok2..... so ape aku nk cakap dalam ruangan baru2 skarng nih nk story sikit pasal perangai manusia nih.... ader yg macam hampeh jek laa especially org2 yg duk kat kedah nih... bukan semua yg cam hampeh tp de segelintir2 jek laaaa.,... (nape aku komen ttg masyarakat kedah? sbb skrng aku duk kedah laaa..)

baru hari nih aku dapat tau jiran ku bergaduh td....ntah ape2 ntah...satu bangsa..satu kawasan perumahan satu agama tapi bila time gaduh mulalah ..aku punya kubur..aku punya suka lar.

itu belum bgtau ttg berebut parking lg...ader ke patut suka2 jek park keta depan umh kami.. die tk tau ker hari2 kami park kat situ.. nk wat jahat bg pancit tayar boleh jek tp tk mau lah kan smpi tahap cmtu.. tp yg pasti aku tk suke sgt laa diorng nih... blagak best jek.. ( diorng pon ntah2 tk suka aku jugak kot).

So baik aku wat hal sendiri dan cuba jd yg terbaik dikalangan yg tk berapa nk baik nih... wahai penghuni2 rumah sungai layar@taman seri tanjung...jglah peribadi korng.. bertolak ansur lah... sebelum aku buat something yg bodoh nnt. nasihat nih

dalam bosan2 melayan karenah manusia aku telah mencipta perumpamaan sendiri..

Setiap perjuangan memerlukan satu pelaburan... samada pelaburan itu berharga atau tidak... tk penting asalkan ianya bermakna

Hidup ini seperti longkang..jika hidup ini sama jek tanpa perubahan ibarat longkang tersumbat .. bau nya mestilah cam haram.... tp kalau dibiarkan ianya mengalir..satu hari nnt ia akan smpai ke lautan

untuk memikat wanita seorng lelaki kena ikhlas...bukan ikhlas time nk mengorat jek tp ikhlas sepanjang hayat. sbb lelaki slalunya first2 jek bersungguh giler2..bila dh dapat... huh ( aku tk mcm tu )

selagi kita tk mampu nk ubah diri kita cmne kita nk ubah orng lain.

org yang tahu lebih berguna daripada org yg pandai semata2. umpama org yg tahu ialah org yg sentiasa bekerja untuk berjaya....dan org yg pandai ialah org yg tau bercakap shj mcm ahli politik.... ( i hate politik )

nantilah aku sambung lg gosip2 kita ekkk.... cayok

lagu untuk kalian.... BERITA KEPADA KAWAN

No comments:

Post a Comment