Tuesday, May 18, 2010

salam pembuka bicara..






'...ader org kata jgn sesekali menoleh ke belakang sbb kita kene sentiasa pandang ke hadapan...'




sbnarnya aku tk sokong sgt kot sbb kene laa 'kadang2 toleh ke belakang sbb yg kisah2 dulu lah yg kadang2 wat kita senyum sorng2'





ok...ok... ni bru nk intro... maaf lah kalau karangan aku nih cam budak2 ke sbb mmg aku jarang menulis... kalau melukis no hal arr.... lg aku suka.. anyway aku org baru dlm blog2 nih so kalau de silap korng bgtau arr ekk....


emm...aku crita siket ekk ttg aku... anyway aku lect kat kolej swasta nih.. lect kecil2 lan jek.. gaji pon suam2 teh o jek.... cukup byr utang..keta dan enjoy laa sikit2.. bujang lah katakan ( ceewah..promote diri pula )


emm..nk ckp pe lg ekk.....


nk story sikit sejarah aku ekk...sbb dlm blog nih mmg aku tk main2 simpan... suke crita semua nyer kat korng... alaaaa.. nama pon blog kan.....


1990-1996...

dulu kita agak poyo sikit... semua benda nk cuba... asal tgk org bl patung ultraman pon kita nk bli jugak..yg paling aku tk lupa kami 4 beradik de mainan ninja turtle sorng satu... kan ninja turtle 4 ekor.aku ambik yg pakai pedang (leornardo).


time tadika aku 2 tahun tau...abah aku terhantar aku awal....maybe aku nampak cam dh baligh kot..keh keh keh...sekolah (darjah satu sampai darjah enam) depan umh jek... tp p naik basikal.. rasanya kalau jln kaki pon tk sampai 2 minit.nk wat camne...org wat ,aku pon nak wat.ok pe.. semangat tu penting.. tu nasib baik tk p naik bas.


owh lupa nak habaq... cek nih org pahang..kuala lipis.budak sekolah punya laa byk kat sini.tu blum campur kaum pribumi kita..masyarakat org asli yg sekelas ngn aku.. yg tk best nyer bila time sukan diorng jek sapu pingat.. ye laa..aku umur 7tahun diorng 12tahun bru start sekolah.. pengsan arr aku huhu..tu dulu arr..skarang dh tk camtu kot.


dulu cikgu garang giler.. aku tk hafal sifir 4 kene lempang giler2 ahh...nk tercabut urat halkum aku kene lempang ngn cikgu laki nih.ader kwn aku tu sampai kene operate leher hahahaha...

(x baik gelak) .


ok pe cara camtu..bru kita respect cikgu kan. second day bila bc sifir 6 plak aku jd tarer heeee... bkn sbb hafal tp conteng sifir kat tapak tgn hahahaha..selamat aku.so semua sifir2 aku conteng kat mane2 yg rase sng nk tgk bila kene soal nnt..kat meja..kertas..pemadam..dll...buku tulis yg ader sifir kt blakang tuh ibarat nyawa lah bg kami.


kalau cerita pasal berdiri ats meja.ats kerusi, jln itik ,junjung kerusi semua pnh rasa kot.. kata nk mencuba semua kan.so dapat laa semua2 nih siap bg package pelempang sebijik.


'sape2 yg bleh jwp soalan bleh duduk'..slalu sgt lah cikgu wat skill mengajar camni kan.. aku slalu jek dapat duduk..tp bukan sbb dpt jwp soalan tp sbb masa mengajar dh habis huhu.. selamat lg aku.

time rehat bwk duit 20sen jek dh cukup..kuih 2 air sirap satu..tp mmg mama aku bg 20sen pon heee..pling best bila dapat main lari2 tepi bukit sekolah..smpi luka2 pon pnh. bila msuk kelas masing2 bau mcm lembu. alaaa penat2 blk jek umh .dekat jek kan...trus p mandi jap pastu bru dtg sekolah blk..itupon klu nk dtg blk laa.



pasal tu aku p naik basikal...senang nk cabut






~nnt sambung story ekk.dh 12.48mlm..esk nk keje..byeeeeee








'gembira walaupon bersedih'


'aku yg sluar itam tuh'












5 comments:

  1. ish2.....kaki poteng jgk lect aq swang ni dlu ek....hai yaaaaaa

    ReplyDelete
  2. sekarng pon suke memonteng...asalkan tk susah kn org kan

    ReplyDelete
  3. ye la tu,,,,cm ni sya pn nk poteng klas gak ar,,, ikut apa yg lect tunjuk kn,,,huhuuhuhuuuu

    ReplyDelete
  4. saya pun nak ponteng kelas jugak...hehehe...yus yus ms kecik2 dulu nakal rupanya..

    ReplyDelete
  5. nakal gitu2 jek ..tp biaselah...sume budak camtu kot heeee...ntah2 aina lg buas kot...

    ReplyDelete